یسنایسنا، تا این لحظه: 10 سال و 5 ماه و 11 روز سن داره

عشقم یسنا

دختر در نگاه دین

1392/8/6 17:33
نویسنده : مامان یاسنا
183 بازدید
اشتراک گذاری

فرزند در نگاه دين، هديه اي از سوي خداوند به شمار مي آيد. پسر در اين نگاه، نعمت و دختر، نيکي و رحمت است. امام صادق (ع) در اين باره مي فرمايد: « البنون نعيم و البنات حسنات و الله يسال عن النعيم و يثيب علي الحسنات؛ پسران نعمتند و دختران حسنه و نيکي و خداوند از نعمت ها مي پرسد ولي بر نيکي ها پاداش مي دهد»؛
آموزه هاي ديني تلاش دارند تا همگان را به ارزشمندي دختران آگاه سازند و با سم زدايي از گمان هاي خرافي به جا مانده از جاهليت، امنتي رواني بيشتري را براي بالندگي دختران فراهم آورند. با نظري به سخنان معصومين به چنين ديدگاهي نزديک تر مي شويم.

امام خميني (رحمه الله) علاقه خاصي به فرزند دختر داشتند و به بعضي از خانم هاي فاميل که مي خواستند وضع حمل کنند، مي گفتند: « دعا کنيد که بچه شما دختر باشد، براي اينکه دختر به مراتب بهتر از پسر است. کسي که دختر ندارد، يعني اولاد ندارد.»
با دقت در آموزه هاي ديني، به عمق و ريشه اين سخن حضرت امام پي مي بريم. در روايتي از پيامبر اعظم (ص) آمده است. «خير اولادکم البنات؛ بهترين فرزندان شما دختران هستند.» ايشان در جمله اي ديگر فرمودند: « ما من بيت فيه البنات الا نزلت کل يوم عليه اثنتا عشره برکه و رحمه من السماء و لا ينقطع زياره الملائکه من ذلک البيت يکتبون لابيهم کل يوم و ليله عباده سنه؛ هر خانه اي که در آن دختر باشد، هر روز دوازده برکت و رحمت از آسمان ارزاني اش مي شود و زيارت فرشتگان از آن خانه قطع نمي گردد در حالي که در هر شبانه روز براي پدر آن دختران عبادت يک سال نوشته مي شود.»

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

سوگل
7 آبان 92 10:31
سلام عزیزم
مبارک باشه
انشالا قدمش واستون خیرو برکت به همراه بیاره


انشاالله
parisa
7 آبان 92 11:21
سلام من عاشق این بچه هام با اینکه ازدواج نکردم بچه ندارم
ولی عاشق بچه ام
هردو وبلاگت رو لینک کردم امیدوارم راضی باشی


ممنون عزیزم
parisa
7 آبان 92 14:51
دنیای آدم برفی دنیای ساده ایست اگر برف بیاید هست اگر برف نیاید نیست مثل دنیای من اگر تو باشی هستم اگر نباشی......! ------------------------- خواهش میکنم وظیفه ام بود
ستاره
7 آبان 92 22:54
عزیزم ......جیگر ماکان ودختر روباهم بخورم برای هم زنده وشاداب بمونید به امیدخدا


ممنون خاله ستاره
مامان بردیا شیطون
8 آبان 92 16:03
مبارک باشه قدمش....
راستی روز شمار سن نینی رو بزار بالا...
بنویس دخترم الان......توی دل مامانشه...بعد هم که دنیا اومد تاریخ تولد اون رو بزن
فکر کنم توی تنظیمات باشه...اجی....
به مامان بردیا هم سر بزن کمکی خواستی ازش بگیر


ممنون از راهنمایتون
گذاشتم
حتما سر میزنم عزیزم
الی
10 اسفند 92 20:27
سلام عزیزم دخملت خیلی بانمکه الهی من فداش شم از طرف من لبشو بکش بوسش هم بکن
مامان یاسنا
پاسخ
سلام عزیزم ممنون آدرس وب نذاشتی! نکنه الی وفایی تو کلوب هستی؟
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به عشقم یسنا می باشد